Sunday, June 24, 2012

Pengalaman aku dengan Bank Islam

Post kali ni lebih kepada aku nak meluahkan perasaan aku yang tidak puas hati dengan layanan pihak bank islam ni.Al kisahnya baru-baru ni aku nak terima satu risalah pinjaman daripada bank islam tentang pinjaman peribadi yang murah dengan interestnya 3.95% wow rendahkan?Anda jangan tertipu dengan helahya kerana ianya mengikut kadar BLR semasa.Kalau naik pengsan dibuatnya,ianya satu perangkap!!!.Yang aku tidak puas hati adalah aku pun membuat permohonan pinjaman,pada permulaan menghantar borang semuanya ok siap di kepilkan dengan agrement 2 buah rumah sewa aku,kata executive sales manager tu semuanya ok.Dek kerana nak kan interest yang rendah aku pun tunggu penuh sabar sehingga 1 bulan lebih tiada khabar berita.aku mula telefon,tapi tak angkat.Sms baru jawab..malangnya dia mintak lagi slip gaji terkini.Kena tunggu lagi katanya hari isnin boleh sign tunggu aproval HQ.Tunggu punya tunggu dah seminggu.Aku hilang sabar telefon,sama juga tak angkat.Lepas tu aku terima sms dah lulus tapi ada ridius pulak.Aku terus cancel je pinjaman tersebut.Bila di tanya kenapa tak lulus dia kata HQ tak faham.Kepada korang di luar sana aku sarankan pergilah bank rakyat yang mesra pelanggan tak sampai 2 hari dah boleh lulus interestnya 3.98% tetap.Aku merasakan waste my time dengan bank islam ni,Projek aku terbengkalai,itu yang amat membengangkan aku.Pada aku tukarlah nama bank islam tu kepada nama lain,bukan nak tolong orang islam pun.Bank yang nama islam tapi bukan macam islam pun.Puas hati aku menceritakan kat korang semua.Korang ingat interestnya tak tetap untuk tahun ni je 3.95% dan akan berubah bila2 masa.aku kongsi ni melalui pengalaman aku untuk di kongsi bersama.

wynn78 : Ramai pelanggan dah komplen kat bank negara pengurusan yang lambat,lembab dan s***




   

2 comments:

  1. sy pun buat personal loan dgn bank islam..mula2 mmg ok, janji manis je nak settle cepat..last2 wa yg tension..huhu..mmg lembap la depa buat kerja..

    ReplyDelete
  2. a orang melayu buat keja mmg la lembat..klu bank2 lain pekerja nya bercampur xde la lembab mcm ni...mcm org gomen lembab klu buat urusan....

    ReplyDelete