Thursday, June 21, 2012

Alam mistik penuh misteri....

Kali pasal aku ada di kurnia rezeki aku pun tak tahu nak cakap macamana.Puyuh yang aku bela menetas telur yang pelik.Tapi sebelum aku dapat telur tersebut si puyuh jantan begitu garang sekali apabila orang pergi dekat dengan sangkarnya dia pasti akan berbunyi seolah-olah satu amaran,jika suakan tangan di patuknya tangan kita hingga tak lepas.Selepas beberapa hari ibuku menjumpai telur yang aneh tu,Aku pun bertanyakan orang yang bijak pandai tentangnya,aku dapati bermacam-macam jawapan.Sesetengah orang mengelarnya telur jantan,buntat,geliga.Aku pun tidak berapa arif tentangnya tetapi aku yakin pasti ada hikmah di sebaliknya.Ini adalah satu alamat yang ditentukan tuhan terhadap makluknya.Sekiranya ada orang yang bijak pandai dalam hal ni bolehlah komen atau hubungi aku untuk memberi penjelasan tentang kejadian aneh ini.Sekiranya ada sesiapa yang berkenan juga bolehlah di bincang jua.



wynn78 : Ada seseorang telah membuat penawaran dengan telur tersebut




   

No comments:

Post a Comment