Wednesday, March 19, 2014

Duit Refinance rumah dah masuk...Project begin

Syukur alhamdulilah..setelah menunggu beberapa bulan,baru duit loan refinance rumah masuk akaun(lama gak aku menunggunya).Ini adalah pengalaman pertama aku refinance rumah kerana sebelum tu aku tak jadi,selepas aku berfikir kembali dan mencari pro & contra apabila buat refinance ni,aku jumpa titik noktahnya.segala kesulitan,kepayahan,aku sisipkan satu persatu permasalahan serta cara-cara refinace rumah ni didalam kotak mindaku.

Rupa-rupanya tak lah susah sangat buat refinance ni...cuma yang jadi lambat urusan dari sebuah bank lama ni yang memang lembab dari semua segi.lagi satu lawyer bank yang dilantik...perghhh,nak duit macam takde hari esok dah,tak sempat-sempat padahal pegawai bank dah cakap bank akan bayar guna "LO".Yang aku tak tahan siap boleh sound "selagi duit tak bayar kerja tak jalan".

Takpe hari tu hari dia(bukan aku tak nak bayar padahal bank cakap diaorang dah masukkan dalam loan tu).Apa lagi aku tekan pegawai bank yang uruskan loan aku tentang lawyer yang tak faham bahasa serta sombong giler(aku heran macamanalah bank boleh lantik dia).Sesungguhnya Allah maha Adil...time aku plak nak tenyeh lawyer tu pasai urusan semua di tangan lawyer..apalagi aku pulang paku buah keraslah...bila nak duit tak sempat-sempat,buat kerja lembab giler,kelam kabut dibuatnya...hari-hari aku call lawyer tu.Pasal pegawai bank yang handle tu cakap lawyer punya kerja,tu yang aku tenyeh hari-hari lawyer tu.

Daripada pengalaman yang aku dapat,bab ni lah kot cabaran yang kena lalui,lagi satu bila bank dah settle balance duit rumah kita,montly loan dah kena bayar walaupun kita tak dapat duit lagi...huuu, macam aku kena 3 bulan.Tapi pada aku teramat-amatlah bersyukur rezeki ni,kerana aku adalah orang yang paling akhir refinance sebelum keluar peraturan baru dari bank negara.syukur sangat-sangat.Jadi target aku tahun baru ni,bermulalah projek baru aku...nantikanlah yek...


wynn78 : sekarang dok sibuk dengan perbincangan bersama kontraktor





No comments:

Post a Comment