Tuesday, November 20, 2012

Masalah loan ASB 100k?

Entri kali ini saya mohon pendapat tuan-tuan dan puan-puan yang bijak pandai memberikan 1 keputusan yang bijaksana untuk menyelesaikan masalah loan ASB saya kerana sekarang dalam keadaan dilema apa yang harus dilakukan?


Kes: saya ada memohon loan ASB sebanyak rm100k untuk tempoh 5 tahun dengan bayaran bulanan       rm 1895.00.

Masalah: Loan saya telah lulus rm100k tetapi tempoh selama 25 tahun dengan bayaran bulanan rm 605.00 tanpa meminta persetujuan daripada saya.

Penyelesaian 1: saya teruskan pinjaman saya selama 25 tahun dan baki daripada target potongan bulanan saya masukkan kedalam buku ASB .

Penyelesaian 2: saya teruskan pinjaman bayaran seperti target potongan bulanan rm 1895.00 dengan memasukkan balance target ke dalam akaun pinjaman loan asb.

*target potongan bulanan rm 1895.00

*tolong bagitahu kelebihan/kekurangan diantara kedua-dua penyelesian tersebut dan berikan pandangan yang lebih baik daripada saya jika ada.

*saya tidak berapa arif tentang interest yang di kenakan

*mohon pada yang pandai tentang kira-kira selesaikan masalah ini

*untuk pengetahuan loan ASB saya ni adalah islamik.

wynn78: mohon jasa baik tuan-tuan dan puan-puan,terima kasih










No comments:

Post a Comment