Monday, August 13, 2012

Nak kaya Cepat....


Entry kali ni aku nak citerkan pasal satu kisah benar yang terjadi di kalangan rakan kerja aku.Begini kisahnya...Pada permulaan aku menceburkan diri dalam pelaburan Emas,Aku telah mempromote rakan2 sekerja aku tentang pelaburan emas Public gold akan tetapi mereka ni degil ataupun mempunyai sifat yg lain mencari pelaburan daripada syarikat lain yang lebih baik dari aku.

Pelaburan daripada syarikat itu memberikan pulangan yg begitu mengujakan iaitu pelaburan pertama hendaklah melabur dengan wang tunai sebanyak rm21K dan akan memdapat pulangan cek rm1200 setiap bulan sampai bila-bila.Pergh..banyak tu..wowowowo selalunya langit tidak selalunya cerah kerana keuntungannya begitu melebihi 20% daripada pelaburan lain.

(bagi aku lebih drp 20% dikira menipu melainkan pasaran saham boleh cecah 300% tapi kalau
dapatlah).Berita ni tersebar hangat baru2 ni selepas bank negara mengeluarkan list nama syarikat yg tidak mendapat kelulusan bank negara.Apa lagi melompatlah orang yg memasuki skim nak cepat kaya nih macam cacing kepanasan...Apa yg aku dapat berita benar ni,mereka ni baru dapat cek kali ke 6 iaitu rm1200x6=7200 yg balancenya macamana??

Itulah nasihat aku tak nak dengar,orang kita mudah percaya dan nak cepat kaya dengan cara senang.Selepas itu ada seorang abang ni mari bertanyakan tentang pelaburan aku macamana?Jawapan aku mudah saja,kita beli emas dapat emas bukan macam diorang beli emas dapat sijil mana nak di jualnya kertas tu..fikir2kanlah.Pada aku biarlah syarikat aku bankrap sekalipun pasal aku ada emas,aku nak jual mana2 pun laku walaupun dah jadi serbuk pun.Betul tak apa yg aku cakap?

wynn78 : Sekarang ni emas tengah turun berada paras yg rendah,Aku rasa nak tambah lagilah...hehehe










No comments:

Post a Comment